החיבור בין ג’קוזי להריון מעלה לא מעט שאלות ככל הנראה. נשים רבות במהלך תקופת ההיריון חולמות ואף משתוקקות לבילוי אינטימי בג’קוזי פרטי או בצימר מפנק. אולם ישנן כמה וכמה דעות שנויות במחלוקת בעניין ונשים בהריון אינן תמיד יודעות מי מהן אכן נכונה. האם אפשר לבלות בג’קוזי בזמן הריון או שאין זה מומלץ ואף אסור? האם מדובר בפתרון שיכול לסייע לשיכוך הכאבים במהלך הצירים? אולי בכלל כדאי לתכנן לידה במים וליהנות מחוויית לידה מספקת ורגועה.

עצות וטיפים מרגיעים וחשובים

להלן כמה עצות על מנת שתוכלו אתן הנשים לקבל החלטה נבונה ומושכלת. בכל אופן במצבים רפואיים מיוחדים יש להיוועץ עם הרופא או האחות בלידה. מומלץ לשקול את נושא הג’קוזי מזווית קצת אחרת אם מדובר כאן בנשים בהיריון. אז למרות שתמיד נהנית מהבילוי והרחצה בתוך ג’קוזי במהלך תקופת ההיריון יש לנקוט בכמה אמצעי זהירות כמו תחומים אחרים בחיים שבהם את נזהרת בעקבות ההיריון. ההמלצה הרווחת היא שאין לבלות בג’קוזי בשליש הראשון של ההיריון, בשלוש החודשים הראשונים.

אזהרות

הימצאות בג’קוזי של למעלה מעשר דקות עשויה להביא את חום גופך ל-39 מעלות בקירוב ומצב זה נקרא היפר תרמיה- חום גוף גבוה במיוחד. כמו כן הישיבה עצמה במתקן הרחצה כאשר כל גופך שקוע במים, לא מאפשרת לגוף לקרר את עצמו באמצעות הזעה וכתוצאה טמפרטורת הגוף נשארת מאד גבוהה ואין זה בריא כלל בתחילת דרכו של העובר. להלן כמה טיפים לנקיטת אמצעי זהירות בכל הנוגע לטבילה במתקן הרחצה המפנק במהלך ההיריון. אם אינך בטוחה לגבי הרחצה ביתר חודשי ההיריון יש להיוועץ עם הרופא.

שמירה על הכללים הבאים:

אם החלטת שברצונך לטבול בג’קוזי יש לדאוג שטמפרטורת המים לא עולה על 37 מעלות ולהגביל את השהייה לעשר דקות מקסימום. יש לטבול במתקן הרחצה פעם אחת בשבוע ולהתרחק מפתחי הדופן במתקן היכן שיוצאים זרמי מים חמים. אם ואת חשה באי נוחות חשוב לצאת מיד מן הג’קוזי וחשוב לעשות בו שימוש רק כאשר מצב הבריאותי תקין לגמרי וללא שביצעת רגע לפני הטבילה פעילות גופנית שגרמה לחום גופך להעלות.